Logo

 

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft een bijzondere
gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden.
Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak
hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie.
Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op een

foute wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar de manier van beelddenkers.

Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling,
kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen einde-
loos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het
juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en
onthouden. Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een
taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook
van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld
hebben opgeslagen.

Ervaar zelf of deze leermethode ook voor u of voor uw kind werkt.
Leerproblemen aanpakken met de training  ’Ik leer anders’ is leuk en versterkt het zelfvertrouwen.